- Aquest esdeveniment ja ha passat.
RECITAL D'ÀRIES I SARSUELES - FOMENT MATARONÍ
diumenge, 14 de juliol a les 18 h
Organitza: Associació Foment Mataroní
El Foment tanca la primera part de la temporada de música de 2024 amb un concert líric d’òpera i sarsuela on s’interpretaran peces clàssiques dels grans mestres: Verdi, Puccini, Tosti… Així doncs podrem escoltar fragments d’obres com Maravilla, L’Arlesiana, Tosca o La Traviata en un mano a mano entre el tenor Carlos Cosías i el baritón Alberto Cazes, prou coneguts pels seguidors del nostre cicle de sarsueles, estaran acompanyats al piano per la gran Ma. Neus Devesa.
Carlos Cosías(tenor)
– Vorrei morire – P. Tosti
– Marechiare – P. Tosti
– Flor roja «Los Gavilanes» – J. Guerrero
– Amor vida de mi vida «Maravilla» – Federico Moreno Torroba
– Lamento di Federico «L’Arlesiana» – Francesco Cilea
– E lucevan le stelle «Tosca» – Giacomo Puccini
Alberto Cazes ( barítono)
– Non t’amo più – P. Tosti
– Malìa – P. Tosti
– Luché la fé «Luisa Fernanda» – Federico Moreno Torroba
– Maestro Campanone – Giuseppe Mazza
– Di Provenza «Traviata» – Giuseppe Verdi
– Ah per sempre «I Puritani» -Vicenzo Bellini
Dúos
Don Carlo «Dìo che nel’alma» – Giuseppe Verdi
La Boheme «oh, Mimì tu più non torni» – Giacomo Puccini
RENÉ ALBERTO CAZES (barítono)
Con una sólida formación como cantante, una excepcional belleza tímbrica y una emisión de calidad, René Alberto Cazes hizo su debut nacional en el Teatro Colón de Buenos Aires con la ópera «The telephone» de G.C. Menotti e internacionalmente con la ópera «Les Troyans» de H.Berlioz. Su repertorio de barítono avarca roles de ópera como son : Figaro en «Il Barbiere di Siviglia» de G. Rossini, Giorgio Germont en «La traviata» de G. Verdi, Enrico en «Lucia di Lamermoor» Scarpia en «Tosca» de G. Puccini, Belcore en «Elisir d’amore» de G. Donizetti, Pinc en «Turandot» de G. Puccini, Silvio en «Pagiacci» de R. Leoncavallo, Escamillo/*Dancaire/Morales en «Carmen» de G. Bizet, Valentín en «Fausto» de Ch Gounod, Marcello/ Schaunard en «La Bohème» de G. Puccini, Amonasro en «Aida» de G. Verdi, entre otros.
En el repetorio de zarzuela ha interpretado los roles de Joaquín en «la del manojo de rosas» de P. Sorozabal, Julian en «La verbena de la paloma» de T. de Bretón, German en » Soto del parral» de R. Soutullo y J. Vert, «Micone Dogaresa» de R. Millán Picazo , Juan de «Los Gavilanes» de J. Guerrero, Eguia en «La tabernera del puerto» de P.Sorozabal, Juan Pedro en «La Rosa del azafrán» de J. Guerrero , Mario en «La leyenda del beso» de J. Vert y R. Soutullo, Roque en «Marina» de E. Arrieta, Vidal en «Luisa Fernanda» de F. Moreno Torroba.
En género de la opereta ha interpretado los roles de Einstein en el «Murciélago» de JStrauss II ,Danilo «La vidua Alegre» de F. Léhar, Aquiles en «La bella Helena» de J. Ofenbach.
Dentro de la música sinfónico coral ha interpretado el «Réquiem» de G.Fauré, «Messa di Gloria» P. Mascagni y «la Novena Sinfonía» de Beethoven.
Actualmente es el primer barítono de la temporada operística que se ofrece en el Palau de la Música Catalana interpretando los roles protagonistas de Tosca de G. Puccini, «Carmen» de G. Bizet y «La traviata» de G. Verdi. Próximamente cantará «La Bohème» de G. Puccin en el mismo Palau de la Música Catalana.
Carlos Cosías (tenor)
El tenor realizó sus estudios de música y piano en el Conservatorio del Liceu de su ciudad natal, Barcelona. En canto se especializa con los profesores Jaume Francisco Puig –maestro, entre otros, de Jaime Aragall, José Carreras y José Bros– y Eduard Giménez, trabajando además con Marco Evangelisti como repertorista habitual.
En su repertorio se incluyen obras como el Réquiem de Verdi o La Bohème,1 títulos del bel canto romántico como Il Giovedi grasso, Don Pasquale, El elixir de amor, Anna Bolena o Lucia di Lammermoor, esta última en el Liceu barcelonés y en Cagliari (Italia), además de Die Zauberflöte o la zarzuela Marina. También ha interpretado La vida breve, Macbeth, Cançó d’amor i de guerra, Il matrimonio segreto, Gianni Schicchi (Teatro Arriaga de Bilbao), Juana de Arco en la hoguera (Festival de Granada), La Bohème (Niza y Teatro Campoamor de Oviedo), La Traviata (Teatro Gayarre de Pamplona y Gran Teatre del Liceu) y Rigoletto (en Corea).
Algunas de las obras que ha interpretado en el ámbito del oratorio son la Petite Messe Solennelle, de Rossini, la Misa de la Coronación, de Mozart, y la Misa de réquiem, de Giuseppe Verdi. En la temporada 2008/2009 ha debutado como Rigoletto en el Teatro Nacional Croata y como Don Ottavio en el Don Giovanni en el Teatre de La Faràndula de Sabadell.
Ma. Neus Devesa
Nascuda a Mataró (Barcelona), realitzà els estudis de Música de Cambra amb la màxima qualificació i postgrau dirigit per Liliana Maffiotte en el Conservatori Superior de Barcelona. És Premi d’Honor de Grau Mig, cursat amb Anna Ferrer en el Conservatori Isaac Albéniz de Girona.
Becada per “La Caixa”-The British Council el 1994, s’especialitzà com a pianista acompanyant i repertorista en el Trinity College of Music London (TCML), Regne Unit durant tres anys, obtenint un Postgrau amb “Distinction”, el premi “Memorial David Braund” i Menció en la “Leonard Smith Competition” per a corda i piano. Estudià amb David Newbold i John Henry, i en el camp del “Lied” rebé consells de Roger Vignoles, Julius Drake, Christine Croshaw, Ian i Jennifer Partridge i Hazel Wood.
Ha estat membre de les dues orquestres simfòniques i Banda del TCML, i de diverses agrupacions de cambra. Ha enregistrat per la BBC i RNE. La seva activitat professional i concertística es centrà en l’acompanyament de cantants des de 1995, en que ocupà, paral·lelament als seus estudis, la plaça de pianista-repertorista de les classes d’Idiomes del Departament de Cant del TCML durant tres cursos acadèmics. Membre fundadora al 2020 de l’Ensemble Halcyon, formació especialitzada en repertori de Lied-Oratori per a dues veus amb piano.
Des de 2002 té el seu propi estudi a Barcelona, des d’on ha col·laborat amb reconegudes aules de cant com a pianista de repertori vocal, i amb institucions com el Servei de Música de la Fundació “La Caixa”, Universitat de Barcelona, Cor de Cambra del Palau de la Música, Escuela Superior de Canto de Madrid, Asociación Aragonesa de la Ópera, Cicle d’Òpera Novaria, o Gran Teatre del Liceu de Barcelona.
Com a pianista acompanyant en recitals, concursos de cant i cicles de concerts ha actuat al Regne Unit, Alemanya, Itàlia, França, Bèlgica, Andorra, Finlàndia i Rússia, a més de l’Estat Espanyol.