VOLUNTARIAT

CLOENDA DE VOLUNTARIAT 2021

Imatges de l’acte

LA FUNDACIÓ ILURO CELEBRA L’ACTE DE CLOENDA DEL VOLUNTARIAT 2021 AMB MÉS DE 1221 SESSIONS FETES AMB UNA ASSISTÈNCIA SETMANAL DE 51 PERSONES

• Aquest any, tot i les dificultats, s’han portat a terme 9 clubs de lectura i art adreçats a diferents col·lectius vulnerables.
  • La segona planta de l’ateneu acollirà els clubs a partir del nou curs.

La Fundació Iluro ha celebrat l’acte de cloenda dels 9 clubs de lectura i art, fets a mida de necessitats reals, liderats per persones voluntàries en l’àmbit cultural i que s’ofereixen setmanalment des de fa 7 anys a col·lectius vulnerables.

La Fundació Iluro, en paraules del patró Oriol Ruiz, de Marta Ibarz, directora de  l’entitat, i de Mireia Vall, responsable del voluntariat, ha agraït la dedicació i el compromís dels voluntaris, i han mostrat gran satisfacció per la continuïtat d’aquest projecte social que es va iniciar ara fa 7 anys. La cloenda ha estat càrrec de la Isa Custodio, psicòloga experta en l’àmbit social, qui ha posat en valor la importància de la tasca dels voluntaris en un any amb moltes dificultats, així com el procés d’adaptació que ha dut a terme la Fundació per poder desenvolupar les activitats durant la pandèmia, convertint aquesta crisi en oportunitat.

Tot i les dificultats provocades per la pandèmia, aquest any s’han executat 9 clubs de lectura i art amb un total de 1221 sessions i la participació setmanal de 51 persones.

• Reforcem, adreçat a nens i nenes de primària amb necessitats de suport educatiu i amb risc d’exclusió social
  • LECXIT, per a la millora de la comprensió lectora per a infants d’educació primària, transformat en virtual amb Els que sempre treballen i Hasta el infinito y más allá
  • Activo el Català, per a persones amb discapacitat intel·lectual.
  • Activo la Memòria, que promou l’envelliment actiu per a sèniors i discapacitats intel·lectuals
  • Companys de Viatge, per a persones amb malaltia oncològica o que han patit un ictus.
  • Viatgers Intrèpids, per a persones amb discapacitat intel·lectual.
  • Club de Novel·la Negra i Club de lectura de Petites Joies de la Literatura Universal, per a sèniors

L’acte ha inclòs la presentació, un per un, de tots els projectes a càrrec dels voluntaris i voluntàries que coordinen les sessions, explicant les vivències de tot el curs. Els infants que han treballat la lectura en els projectes virtuals de LECXIT, també han protagonitzat la lectura del conte ‘El fil invisible’, que ens explica els vincles que ens uneixen amb els qui més estimem i la seva durabilitat en el temps i l’espai.

Aquest any, l’acte s’ha realitzat en el que serà en nou espai dedicat al Voluntariat, situat a la segona planta de l’Ateneu de la Fundació Iluro, a on properament es realitzaran les adequacions necessàries per a poder gaudir de sales independents per mantenir privacitat, donar simultaneïtat a diverses activitats, i oferir més franges d’horaris per poder donar cabuda a nous projectes.

L’objectiu del nou curs serà apropar la tecnologia a aquelles persones que per diferents raons, ja siguin de gènere, edat, entorn professional o social, o per manca de recursos, tenen dificultats o volen potenciar l’ús de les tecnologies. Amb aquest nou espai i la tecnologia de què disposarà, es pretén assolir un voluntariat competitiu, atractiu i que es diferenciï de la resta per poder donar resposta a inquietuds reals a les quals s’enfronten en el seu dia a dia les diferents persones.

La Fundació Iluro agraeix a tots els voluntaris i voluntàries que han col·laborat durant el curs de l’any 2020/2021, així com les entitats amb qui col·labora: el Centre la Volta, l’Escola Balmes, la Fundació el Maresme, l’Hospital de Mataró i l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona.