- Aquest esdeveniment ja ha passat.
CICLE LA MODESTA
dissabte, 14 de maig a les 18.30h
Organitza: Aula de Música Masafrets
El cicle La Modesta s’inaugura per a apropar la clàssica de cambra a tots els públics, recuperant repertoris de compositores històriques i contemporànies, però també música poc programada en els grans circuits de la clàssica.
La Modesta ha estat gestada per un grup de joves que es dediquen a la clàssica des de diferents punts de vista: la interpretació, la gestió i la pedagogia, i volen abordar la creació d’aquest nou cicle amb el feminisme, la inclusió i la diversitat com a punts de partida.
El primer programa del cicle tindrà dues parts, una primera que s’iniciarà a les 18.30h amb un passi pedagògic dirigida a tothom. En aquesta primera part, les intèrprets que hi participin lliurement podran tocar fragments o moviments concrets, explicant la història i les vivències de les obres vinculades al concert. La segona part serà el concert pròpiament dit, que tindrà lloc a les 19.30h i comptarà amb la col·laboració de la violinista Ariadna Rodríguez Masafrets, el clarinetista Gener Salicrú i Soler i el pianista Daniel Ariño Fernández, que interpretaran obres d’Aram Khachaturian, Lili Boulanger, Darius Milhaud, Claude Debussy i Robert Gerhard.
El projecte de La Modesta es construeix a partir d’una idea transversal que engloba l’art, la pedagogia i l’àmbit social. Un cicle ideat des de diversos punts de vista i d’acció com poden ser l’ensenyament musical, la implicació de les escoles de música locals, la situació del repertori musical actual i històric, la implicació de les intèrprets professionals i la creació d’altres continguts extramusicals que puguin servir per a gaudir i comprendre la música totalment.
Abans del concert us animem a descarregar el següent text (https://lamodesta.cargo.site/Recursos-pedagogics), obert a tota la ciutat, que ha estat elaborat per l’equip pedagògic de l’Aula Masafrets, on hi trobareu tant propostes d’activitats relacionades amb el repertori com història dels compositors/es.