Arrenca el nou curs amb els voluntariats de la Fundació Iluro

Voluntariats

23 de setembre de 2024

L’arribada de setembre ha significat també la tornada a la rutina dels programes de voluntariat que dinamitza la Fundació.

Aquests programes neixen amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones i fomentar la participació ciutadana. Us fem un resum dels principals programes:

• En Bici Sense Edat: Programa social acompanya gent gran o persones amb mobilitat reduïda en passejades amb tricicles elèctrics adaptats, promovent el seu envelliment saludable i la inclusió social.
  • Club de Lectura Infantil (LECXIT): Dedicat a millorar la comprensió lectora dels infants i fomentar el seu gust per la lectura. Es realitzen sessions setmanals on infants i voluntaris comparteixen moments de lectura.
  •  Viatgers Intrèpids: Un club de lectura que utilitza llibres de lectura fàcil per impulsar la lectura entre persones amb discapacitat intel·lectual. Aquest projecte es realitza en col·laboració amb la Fundació el Maresme.
  • Club de lectura de petites joies literàries:
  •  Mentories socials: Col·laborem amb diversos agents educatius per oferir sessions setmanals per a trastorns del llenguatge, amb l’objectiu de millorar l’autonomia i el gust per aprendre dels infants de primària.
  • Club d’Art: Aquest programa ajuda persones en processos oncològics a generar estats positius a través de l’art.
  • Activo la Memòria: Dirigit a la gent gran, aquest projecte entrena la plasticitat cerebral mitjançant activitats cognitives com jocs d’estratègia i memòria. Les sessions són setmanals i duren una hora i mitja.
  • Club de Lectura de Novel·la Negra: Grup que es reuneix mensualment per llegir i comentar novel·les de gènere negre, policíac o d’intriga. Les trobades tenen lloc l’últim dimecres de cada mes al matí.

Actualment, tota l’activitat del voluntariat es porta a terme a l’Espai Persones de l’Ateneu Centre Cultural. Un espai per a tothom. Si tens més de setze anys i vols contribuir, pots unir-te a qualsevol d’aquests programes i ajudar a fer una diferència a la comunitat!