5.000 persones al món de Colita | Mataró Audiovisual

1 d’agost de 2018

5.000 persones han gaudit de l’exposició ‘Colita perquè sí’ que s’ha pogut veure a l’ateneu de la Fundació Iluro. Una mostra retrospectiva amb més d’un centenar de fotografies de Colita, una dels referents a l’hora de retratar la societat catalana contemporània. Entre els protagonistes destaquen els retrats a Carmen Amaya, Orson Wells, Gabriel Garcia Márquez o Joan Manel Serrat. Amics de la fotògrafa, que també gaudia fent fotografies de la Barcelona dels anys seixanta. Marta Ibarz, directora de la Fundació Iluro, assegura que és una exposició que moltes persones han visitat més d’una vegada perquè convida a sentir-se reflectit i conèixer detalls que s’escapen a primera vista.

“Colita perquè sí” és una exposició que ha arribat a la ciutat gràcies a la col·laboració entre la Fundació Iluro i la Fundació Catalunya La Pedrera. Ibarz explica que la sinèrgia ha estat molt positiva i que l’obejctiu de la Fundació passa per obrir-se a col·laboracions amb d’altres entitats i fundacions per aconseguir que Mataró tingui altres mostres interessants. De fet, ha avançat que hi haurà noves mostres properament. Com amb Colita, Ibarz assegura que oferir visites guiades és un afegit que dóna valor.

La directora de la Fundació Iluro es mostra satisfeta de l’èxit de Colita i afirma que molts dels 5.000 visitants han compartit imatges a les xarxes socials, un fet que fa pensar que ha agradat. Ibarz també creu que s’ha acomplert l’objectiu d’acostar Colita al públic i conèixer la mirada de la fotògrafa: carregada d’intenció i humor. Inspirant-se en temes tan diversos el món flamenc, la lluita feminista, el cinema, la nova cançó, el món de l’espectacle o la vida a Barcelona.

Notícia original a Mataró Audiovisual