• Aquest esdeveniment ja ha passat.

EL CERCLE ROMÀNTIC – 125 anys sense Brahms.
OBAC TRIO

ATENEU
LA RIERA 92 / BONAIRE 3
ateneu@fundacioiluro.cat
de dimarts a dissabte de 17.30 a 20.30h
diumenge i festius d’11.30 a 13.30
dilluns tancat (laborables i festius)

diumenge, 6 de novembre a les 18h

Organitza: Foment Mataroní

Amb motiu del 125 aniversari de la mort de Johannes Brahms neix el projecte Cercle Romàntic, que es centra en un dels aspectes que més va influir la seva obra:  el vincle amb la família Schumann.

Jose Mor, Isabel Fèlix i Joan Estellés, solistes de reconeguda trajectòria, presenten un programa on les obres de Clara i Robert Shumann ens condueixen cap al Trio Op.114 de J.Brahms, una de les últimes obres, on la seva maduresa creativa queda plasmada.

La romança era un dels gèneres favorits de Clara, i els seus personatges estaven concebuts de manera veritablement sincera i escrits amb una mà delicada. Tant que els seus coetanis ja lamentaven que la seva carrera se subordinés a la del marit.

Els Stücke im Volkston van resultar un desafiament compositiu per a Schumann. Apareix un Schumann escrivint amb un esperit popular, harmonies i ritmes més simples emulant la música folklòrica. Potser aquí es poden escoltar, després de tot, els efectes de la revolució.

El trio op. 114, una de les obres crepusculars de Johannes Brahms, explota les possibilitats líriques i tècniques del clarinet. La concepció inventiva dels temes, nascuda de l’esperit de l’instrument de vent i més especialment de la barreja harmoniosa dels tons del clarinet i del violoncel, són magnífics, com si els instruments estiguessin  enamorats l’un de l’altre.

Entrades

Preu: 12 €
Descomptes:
• 10,00 € Jubilats i socis del Foment
• 8,00 € Aturats i estudiants
• 6,00€ Persones amb minusvalidesa superior al 33%, persones amb exclusió social, nens/es fins a dotze anys.

Reserves per Whatsapp al 601006207 amb el nom i el nº d’entrades.

Venda: al Foment de dill. a div. de concert de 17 a 21h. i una hora abans del concert a l’Ateneu Centre Cultural, La Riera, 92 / Bonaire, 3.