NOMBR3S DE BONA FAMÍLIA

de l’11 de febrer al 12 de juliol de 2020

Inauguració: dimarts, 11 de febrer a les 19.30h

Organitza: La Caixa i Fundació Iluro

Els nombres han acompanyat la humanitat des dels temps més primitius i continuen estant avui al servei del nostre progrés. Al llarg de cinc mil·lennis, diferents classes de nombres han anat sorgint per resoldre problemes cada vegada més creatius. Naturals, enters, racionals, reals o complexos, la nostra vida és avui inconcebible sense els nombres.

El desenvolupament numèric ha permès comptar, ordenar, situar, comparar, repartir, calcular, codificar… i disposar d’un llenguatge que avui és essencial tant per a la vida quotidiana com per al desenvolupament de la ciència i de la tècnica.

NOMBR3S de bona família: la seva utilitat en la vida quotidiana, és una exposició interactiva que analitza la importància dels diferents tipus de nombres i la seva utilitat en la nostra vida diària.

La mostra proposa un recorregut per la història dels nombres, des dels naturals fins als complexos, i ofereix al visitant la possibilitat d’estar en la pell de l’home anumèric, obligat per la necessitat a inventar-se els nombres i, posteriorment, a perfeccionar-los per poder satisfer altres necessitats, com la de comptar les ovelles del ramat en la prehistòria o més recentment fer possible la revolució digital.