Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

PREMI ILURO DE MONOGRAFIA HISTÒRICA, HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS 2021

ATENEU
LA RIERA 92
ateneu@fundacioiluro.cat
de dimarts a dissabte de 17.30 a 20.30h
diumenge i festius d’11.30 a 13.30
dilluns tancat (laborables i festius)

dimarts, 16 de novembre a les 19.30h

Organitza: Fundació Iluro

PREMI ILURO 2021

La 63a edició del Premi Iluro, convocada per la Fundació Iluro, que des de l’any 2020 ha augmentat la seva dotació a 6.000 euros a més a més de la publicació de l’obra, ha rebut en termini sis treballs que optaran al Premi Iluro 2021.

Igual que en els darrers anys, a més a més de les recerques estrictament històriques, podien concórrer al certamen tots els treballs relacionats amb les humanitats i les ciències socials, on Mataró o el Maresme hi tinguessin una presència destacada o un interès especial.

Els títols dels treballs presentats, per ordre de recepció, són:
1) El primer franquisme a Mataró 1939-1950
2) La ràdio a Mataró (1922 – 1978)
3) Expedient Nonell
4) Les campanes del feudal. Història del castell de Mataró i de les nissagues dels seus senyors
5) El rol de la classe obrera en el carnaval a Mataró a la segona meitat del segle XIX
6) Salut i solidaritat. Brigadistes i refugiats a Mataró

L’acte de proclamació del veredicte de la 63a convocatòria serà acollit a l’Ateneu de la Fundació Iluro (La Riera 92 de Mataró), el dimarts, 16 de novembre, a les 19.30 h, on se seguiran les mesures de seguretat indicades en el moment per les autoritats competents.

Durant l’acte es presentarà l’obra guardonada a la darrera edició, publicada en el marc de la Col·lecció Premi Iluro, amb el títol Dionís Baixeras 1862-1943, Un pintor entre el Maresme i els Pirineus, d’Esther Alsina Galofré (Accèssit Premi Iluro 2020).

El treball es dedica a la vida i obra del pintor barceloní amb recorregut internacional i conegut, sobretot, com a autor de la cúpula del Saló de Sant Jordi del Palau de la Generalitat de Catalunya i el paranimf de la Universitat de Barcelona, a més d’un notable conjunt de paisatges, marines i escenes de pescadors vinculats a la costa, i a l’interior, del Maresme (Montgat, Teià, Premià, Mataró, Arenys, Sant Pol, La Cisa…).

El jurat d’aquesta edició està presidit pel Dr. Joaquim Nadal i Farreras (Universitat de Girona), i compost pel Dr. Jaume Dantí i Riu (Universitat de Barcelona); la Dra. Blanca Garí de Aguilera, catedràtica d’història medieval de la Universitat de Barcelona, que s’incorpora enguany; el Dr. Oriol Olesti Vila (Universitat Autònoma de Barcelona); el Sr. Alexis Serrano Méndez (Arxiu Comarcal del Maresme); i la Dra. Roser Salicrú i Lluch (Consell Superior d’Investigacions Científiques i en representació de la Fundació Iluro), que actua com a secretària.

#premiluro2021