CaixaBank i Fundació Iluro recolzen els projectes socials de 13 associacions de la comarca del Maresme

WhatsApp Image 2023-04-24 at 15.56.22

24 d’abril de 2023

• La ‘Convocatòria Social 2023’ recolza amb 45.000 euros un total de 13 programes que tenen com a objectiu impulsar l’ocupació, el desenvolupament local i donar suport a col·lectius en risc d’exclusió social.
  • Es preveu que les iniciatives socials beneficiïn a més de 1.600 persones.

Mataró, 24 d’abril de 2023

CaixaBank i Fundació Iluro donen suport als projectes socials de 13 associacions de la comarca del Maresme que han presentat les seves iniciatives a la ‘Convocatòria Social 2023’. Aquesta edició està dotada amb 45.000 euros.

L’objectiu d’aquesta convocatòria és impulsar l’ocupació, el desenvolupament local i millorar la qualitat de vida de persones amb discapacitat, persones grans i altres col·lectius en risc d’exclusió social.

A l’edició d’enguany s’han presentat un total de 18 entitats del teixit associatiu de la comarca del Maresme, de les quals n’han estat seleccionades 13, i els projectes de les quals beneficiaran a 1.632 persones del territori.

Les entitats beneficiàries d’aquest any són les següents:

• Fundación Soñar Despierto
  • Fundación Internacional Miquel Valls contra la Esclerosis Lateral Amiotròfica
  • Cáritas Interparroquial Mataró
  • Asociación Española Contra el Cáncer
  • Fundación Diagrama Intervención Psicosocial
  • Fundació Sant Joaquím
  • Associació Punt de Referència
  • Associació Centre de Formació i Prevenció
  • Assistència i Gestió Integral, FP
  • Fundació Hospital de Sant Jaume i Santa Magdalena
  • Fundació Carta de la Pau dirigida a l ONU
  • Tarpuna SCCL
  • Fundació Àmbit Prevenció

Sobre l’Acció Social de CaixaBank

CaixaBank és una entitat amb una vocació profundament social. L’entitat, referent en banca sostenible, manté una actitud de servei cap als seus clients i tota la societat en general.

L’impuls d’iniciatives d’acció social i el foment del voluntariat són una forma de contribuir a donar resposta als reptes que demanda la societat, a la vegada que, a través de l’activitat financera, l’entitat ofereix serveis i solucions per a tota mena de persones.

L’estratègia d’Acció Social se centra en fomentar accions en col·laboració amb la Fundació “la Caixa”, així com altres aliances que s’impulsen de manera directa des de CaixaBank. Gràcies a la seva capil·laritat territorial, la xarxa d’oficines de CaixaBank, la major d’Espanya, amb més de 3.900 oficines retail i presència a més de 2.200 municipis de tot el país, pot donar suport a la Fundació “la Caixa” en la detecció de necessitats d’entitats socials locals.

L’actuació sostenible de CaixaBank ha estat reconeguda pels principals organismes internacionals. El Dow Jones Sustainability Index la situa entre els millors bancs mundials en termes de sostenibilitat. L’organització internacional CDP, per part seva, la considera com a empresa líder contra el canvi climàtic.

Fundació Iluro

La Fundació Iluro neix amb una vocació cultural i social molt arrelada a la ciutat de Mataró. Constituïda l’any 2013, el Patronat està format per diverses entitats culturals de la ciutat, així com professionals de reconegut prestigi nomenats per la resta de patrons.

La Fundació Iluro fomenta la seva acció social a través de tres línies: el desenvolupament de programes propis de voluntariat cultural, d’art i d’esport dirigit a col·lectius vulnerables. La inclusió laboral amb la contractació de persones amb diversitat funcional i finançament de projectes socials amb impacte a la ciutat i al Maresme. L’objectiu comú de totes les línies és la millora de la vida de persones amb capacitats especials i en risc d’exclusió i transmetre els valors de la fundació.

En l’àmbit cultural gestiona la Casa Coll i Regàs, una casa modernista projectada per l’arquitecte Josep Puig i Cadafalch; l’Ateneu Centre Cultural, un espai on es preserva un gran fons patrimonial antic (bibliogràfic i artístic), on s’acullen mostres de diverses disciplines artístiques de producció pròpia i externa, així com un espai per a activitats escèniques, i el Premi Iluro, que compta amb 64 convocatòries i premia treballs de monografia històrica local i comarcal.

Finalment, en l’àmbit de l’esport, des de l’any 2020 gestiona l’Espai Laru, un gran complex esportiu situat en plena natura amb més de 20.000 m² d’instal·lacions, i amb una clara vocació social i una gran oferta d’activitats.