CaixaBank i la Fundació Iluro convoquen ajudes de fins a 30.000 euros per a projectes mediambientals a la comarca del Maresme

CaixaBank i la Fundació Iluro convoquen ajuts de fins a 30.000 euros per a projectes mediambientals a la comarca del Maresme

8 de setembre de 2021

• Totes dues entitats llancen la ‘II Convocatòria de Medi ambient’ per donar suport a iniciatives encaminades a la millora del patrimoni natural, a través de la protecció de la biodiversitat, la innovació ambiental i la lluita contra la despoblació.
  • La convocatòria s’ha posat en marxa a la comarca del Maresme gràcies a la col·laboració entre el banc i la Fundació Iluro.
  • El termini de presentació de les sol·licituds estarà obert fins al pròxim 30 de setembre i podrà realitzar-se de forma online en les webs de CaixaBank i Fundació Iluro

CaixaBank i la Fundació Iluro han llançat aquest dimecres la ‘II Convocatòria de Medi ambient’ amb l’objectiu de subvencionar amb 30.000 euros a projectes d’entitats que treballen a la comarca del Maresme per millorar el patrimoni natural, a través de la protecció de la biodiversitat, la innovació ambiental i la lluita contra la despoblació.

La convocatòria estarà oberta fins al proper 30 de setembre i a ella es poden presentar entitats privades, sense ànim de lucre i amb una antiguitat mínima de tres anys, l’activitat de les quals estigui relacionada amb la protecció de la naturalesa i el medi ambient o el desenvolupament rural.

Les sol·licituds podran realitzar-se de manera online en la web de CaixaBank, així com en la web de Fundació Iluro i està previst que les entitats seleccionades, els projectes de les quals seran recolzats amb una dotació econòmica de 10.000 o 20.000 euros, es coneguin el mes de desembre.

“El llançament d’aquesta convocatòria de medi ambient reforça el compromís que tenim a CaixaBank des de fa anys en la lluita contra l’emergència climàtica i en la millora del medi ambient a tots els racons d’Espanya”, ha apuntat el director d’Acció Social de CaixaBank, Raúl Marqueta.

“Ara, fem un pas més en la nostra sòlida estratègia mediambiental i, en col·laboració amb entitats i associacions locals, que són les que millor coneixen els diferents reptes als quals ens enfrontem, volem construir una societat més sostenible”, ha subratllat.

El director d’Acció Social de CaixaBank ha assegurat que és “una necessitat cuidar el planeta i atendre les necessitats més urgents a nivell  mediambiental”. “El repte mediambiental està cada dia més present en la nostra societat i també tenim la certesa que els bancs juguem un paper clau en el finançament de projectes de clients amb finalitats mediambientals positius”, ha apuntat.

Els projectes presentats hauran d’emmarcar-se en alguna de les següents tipologies:

➢ Biodiversitat. Projectes que fomentin la conservació, el restabliment i l’ús sostenible dels ecosistemes (terrestres, marins i d’aigua dolça), així com la posada en valor dels serveis que proporcionen. En particular es valoraran els projectes que fomentin la conservació dels boscos, els aiguamolls, les muntanyes, els sòls, o la fauna amenaçada o en perill.
➢ Economia circular. Projectes que ajudin a reduir i reciclar residus, amb esment especial als plàstics.
➢ Innovació ambiental. Projectes que proposin innovació tecnològica (procediments, tècniques, sistemes o productes nous o modificats que resulten útils per reduir o evitar el mal ambiental).
➢ Repte demogràfic vinculat a l’impacte ambiental. Projectes que impliquin lluita contra la despoblació i que, alhora, tinguin un component de protecció o d’impacte ambiental positiu.

El compromís social de CaixaBank és també un compromís amb el medi ambient i amb la transició a una economia baixa en carboni. L’entitat gestiona la seva activitat diària en el marc d’aquest compromís, respectant l’entorn i les persones, i destina una part del pressupost a desenvolupar estratègies climàtiques a llarg termini.