Joaquim Torres-García (1874-1949): des del Noucentisme a l'Universalisme Constructiu

Conferència a càrrec de Michela Rosso

26 de juny del 2024 a les 18.00h
Conferència a càrrec de Michela Rosso en el marc de l’exposició de la 10a edició del Premi Torres García

En el marc de l’exposició de la 10a edició del Premi Torres García, organitzem aquesta conferència a càrrec de la historiadora de l’art Michela Rosso, experta en l’obra de l’artista Torres García.

Joaquim Torres García, pintor, muralista, il·lustrador, escultor, teòric i professor uruguaià-català, és un referent molt important a l’art de finals del segle XIX i la primera meitat del segle XX. Aquesta conferència ens permetrà aprofundir en el seu llegat revisant la seva trajectòria des del Noucentisme a la creació de l’Universalisme Constructiu.

Michela Rosso, és llicenciada en Conservació dels Béns Culturals per la Universitá degli Studi di Udine (Itàlia) i doctora en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona amb una Tesi titulada “Joaquín Torres-García i l’Universalisme Constructiu: el sentit primordial de l’art”, dirigida per la Dra. Lourdes Cirlot. Des de 2010 treballa com a professora Associada del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona. La seva activitat com a docent, investigadora i divulgadora se centra principalment en les avantguardes artístiques de la primera meitat del segle XX.

Sales d’exposicions de l’Ateneu Centre Cultural de la Fundació Iluro
La Riera, 92 – Mataró