Dues institucions. Dues col·leccions. Una sola sensibilitat.

3 de desembre de 2018

Dues institucions. Dues col·leccions. Una sola sensibilitat.

L’Ateneu de la Fundació Iluro inaugura l’exposició “Dues col·leccions que dialoguen”, amb obres de les col·leccions Fundació Iluro i la Col·lecció Carmen i Lluís Bassat.

El dijous 29 de novembre es va inaugurar a l’Ateneu l’exposició “Dues col·leccions que dialoguen”, amb obres de les col·leccions Fundació Iluro i la Col·lecció Carmen i Lluís Bassat. La mostra, que és la primera col·laboració entre ambdues entitats, mostra les obres dels vint-i-tres artistes contemporanis representats a les dues col·leccions.

Des de fa uns anys, la Fundació Iluro ha anat programant una sèrie d’exposicions del seu fons artístic amb el propòsit de donar-lo a conèixer. Aquestes exposicions han intentat, en cada cas, trobar un fil argumental que facilités el coneixement del fons.

En aquesta línia, fer aquesta mostra en col·laboració amb la Fundació Bassat és una excel·lent oportunitat per a contextualitzar part del fons de la Fundació Iluro. Aquesta mostra conjunta permet potenciar les obres exposades; els dos fons s’apropen per mitjà d’artistes presents en ambdues col·leccions i per mitjà d’obres de mateixos corrents artístics. D’aquesta manera s’interrelacionen, es contrasten i s’enriqueixen.

Així a partir d’una selecció acurada, s’han triat un total de quaranta-sis obres artístiques de vint-i-tres artistes nacionals i internacionals presents en les dues col·leccions. Obres representatives també de diversos corrents i disciplines; del figurativisme pictòric a l’abstracció, de l’expressionisme abstracte a l’informalisme, del paisatgisme a les avantguardes artístiques, de la pintura al collage i de la pintura a l’escultura, entre d’altres.

Entre la relació d’artistes hi ha obres dels il·lustres Daniel Argimon, Antoni Clavé, Óscar Domínguez, Jaume Genovart, Josep Guinovart, Josep M. Subirachs, Joan-Josep Tharrats, Albert Ràfols-Casamada o Joan Ponç.

En l’acte de preinauguració, el president de la Fundació Iluro, Sr. Pere Carles i Subirà, i el Sr. Lluís Bassat, president de la Col·lecció Carmen i Lluís Bassat, van compartir diàleg amb una representació dels artistes exposats. Ambdós presidents van manifestar una sintonia immediata en proposar la col·laboració, a la vegada que es demostrava la vitalitat artística a Mataró.

També van indicar que ambdós fons artístics són molt extensos i, per tant, hi ha moltes possibilitats combinatòries de fer noves trobades entre ambdues col·leccions en un futur.

La mostra, que es podrà visitar fins al 20 de gener de l’any 2019, compta amb l’edició d’un catàleg que es podrà adquirir a l’Ateneu.

En el marc de l’exposició, hi ha previstes visites guiades i un diàleg entre els dos presidents, amb dates encara per concretar.