Estrenem “Vocis – For eyes to hear”, la tercera i última obra del 1r Cicle d’Escena i Pensament

• L’obra està escrita i dirigida per Carla Piris, dramaturga mataronina.
  • És la tercera de les escollides per conformar el primer cicle de l’Espai Escena i Pensament de l’Ateneu Centre Cultural de la Fundació Iluro, que ha englobat tres espectacles de joves artistes mataronins: Alexa, Cossos i Vocis.
  • Amb aquest cicle d’arts escèniques la Fundació Iluro de Mataró busca posar en valor les produccions escèniques locals, apostant pel talent jove i innovador.
  • Els dos primers espectacles del cicle, Alexa (Marc Abril) i Cossos (Maria Lamata), es van estrenar els passats setembre i octubre respectivament, amb un èxit rotund, ja que les entrades es van exhaurir en totes les funcions, fins i tot havent-ne augmentat l’aforament previst inicialment.

El proper divendres, 24 de novembre a les 20h, s’estrena Vocis – For eyes to hear, l’espectacle de dansa i veu que trencarà esquemes per a molts. El dia següent, 25 de novembre, també a les 20h, hi haurà una segona representació.

Aquesta és la tercera de les obres seleccionades pel cicle Escena i Pensament i està escrita i dirigida per la mataronina Carla Piris, i interpretada per les ballarines Roser Dresaire, Carlota Mas-Beya i Maria Garriga.

La veu viatja dins i fora dels confins del cos. Vibra i ressona en les cavitats sota les costelles i en les parets d’una cova. A través del moviment, cos i veu recorren l’espai per diferents camins, a diferents velocitats, descobrint tots els racons que habiten.

Vocis – For Eyes to Hear investiga com, a través del moviment de la veu i el cos, podem visitar tant els llocs que habitem com els que ens habiten. Per una banda, el lloc que habitem ara, aquesta cambra, les seves dimensions i formes, el temps present que hi transcorre i l’omple de vibració. I per altra, tots els llocs que ens habiten, records físics que el nostre cos i veu guarden, com una memòria. Un altre lloc i un altre temps; un gest de la mà heretat de l’àvia o el plor d’un infant que s’ha perdut. Llocs que podem invocar quan observem la relació física entre el cos i la veu i permetem que s’expressi deslliurada dels codis, la identitat i el pensament racional.

Vocis – For Eyes to Hear és una experiència immersiva que ens endinsa en un viatge poètic, visual i sonor. Una peça que convida al despertar d’una nova percepció.

Col·laboració amb l’Aula de Música Masafrets

També en aquesta ocasió gaudirem d’una actuació musical a càrrec de l’Aula de Música Masafrets que donarà el tret de sortida a les representacions. En aquesta ocasió serà el Jove Cor Iluro qui dinamitzarà l’inici de les dues funcions de Vocis.

Entrades ja a la venda a preus populars

Les entrades ja es poden adquirir tant de manera física a l’Ateneu Centre Cultural (La Riera, 96, 2n pis) com en línia, a través de la pàgina Codetickets.

A banda de l’actuació musical prèvia a l’espectacle, cadascuna inclou una beguda de Vitae Kombucha, una petita empresa productora de begudes situada a Pineda de Mar.

Per fer possible aquest cicle d’arts escèniques també s’ha comptat amb la col·laboració de la Xarxa Productes de la Terra Maresme.

El cicle d’arts escèniques Escena i Pensament, tot un èxit

Vocis és la tercera de les obres de la primera edició de l’Espai Escena i Pensament, que va tenir el seu tret de sortida al setembre amb l’estrena de l’espectacle de microteatre Alexa. Aquest cicle, creat per la Fundació Iluro de Mataró, neix d’una convocatòria oberta a tots els artistes, agents culturals, escoles de teatre, música i altres disciplines de les arts escèniques de la ciutat.

La convocatòria oberta buscava donar suport a la creativitat i la innovació cultural d’artistes emergents de Mataró i del Maresme tot programant un cicle d’espectacles que concentressin diferents disciplines de les arts escèniques, la dansa i la música.

Amb aquesta proposta, la Fundació Iluro es reafirma en l’objectiu de treballar per una oferta cultural de qualitat, accessible i de proximitat a la ciutat, així com en el d’impulsar les arts locals i comarcals, tot afavorint la visibilitat i l’impacte de talent jove i esdevenint-ne un punt de recolzament.

Finalment han estat tres els espectacles escollits per conformar aquest cicle: Alexa, de Marc AbrilCossos, de Maria Lamata, i Vocis, de Carla Piris, que es representarà els propers 24 i 25 de novembre.