Oberta la convocatòria pel FIDA 2022, la primera jornada d’art digital català per a joves talents, que impulsa la Fundació Iluro de Mataró.

FIDA 2022

24 de novembre de 2022

• El Fida 22 busca 4 artistes digitals d’entre 18 i 30 anys per participar en una jornada de cocreació a la Fundació Iluro de Mataró.
  • Les obres realitzades passaran a formar part de la col·lecció de la Fundació Iluro en format NFT (Non Fungible Token).

Enguany se celebra la primera jornada FIDA (Fundació Iluro Digital Art), una trobada d’artistes digitals emergents del territori català, que tindrà lloc el pròxim  17 de desembre de 2022 a la Fundació Iluro de Mataró.

Quatre artistes seleccionats mitjançant una convocatòria oberta, participaran d’aquesta jornada per crear peces inèdites d’art digital inspirades per la col·lecció de la Fundació. D’aquesta manera es vol dinamitzar la col·lecció, així com enfortir els vincles entre la comunitat artística jove i la Fundació, alhora que es dona suport a les noves disciplines artístiques.

Les quatre obres resultants passaran a formar part de la col·lecció digital dels fons d’art de la Fundació per tal de visibilitzar l’art digital, així com els seus creadors i creadores. Finalment, els participants rebran una remuneració econòmica neta de 500 €.

Al llarg de la jornada, ens acompanyarà la Nut, una CGI (Computer Generated Imagery o Imatge Creada per un Ordinador) que retransmetrà el seguiment de la jornada en línia  a través dels comptes d’Instagram de @soclanut i @fundacioiluro. A banda de presentar i entrevistar els artistes en directe, el públic en línia podrà participar de forma interactiva mitjançant aquests canals.

La convocatòria està oberta fins el dia 1 de desembre a les 23:59 hores. Els requisits de participació són els següents: tenir entre 18 i 30 anys, residir a Catalunya i ser artista digital.

Consulteu les bases de la convocatòria: BASES Open call per artistes.pdf

Les inscripcions s’han de realitzar a través del següent formulari:  bit.ly/LaNut_ArtDigital

A més de tot això, es realitzaran dos tallers gratuïts durant la jornada amb la idea de treballar la creativitat amb els més petits per treure el nostre artista interior!

El taller dirigit a infants de 6 a 12 anys, es realitzarà en dos torns, el de matí d’11:00h a 12:30h i el torn de tarda de 17:30h a 19:00h.

El taller, d’una hora i trenta minuts de durada, consta de dues parts. La primera “Activar. Despertar la teva creativitat” presenta una sèrie de jocs que ajudaran als nens i a les nenes a treballar el seu pensament creatiu. La segona “Crear. Mostra el teu artista interior”, caldrà que els i les participants escullin una obra d’art de la Fundació i la reinterpretin artísticament.

Les places són limitades. Reserva la teva en el següent enllaç  i no et quedis sense: FUNDACIÓ ILURO – TREBALLA LA CREATIVITAT AMB ELS MÉS PETITS (codetickets.com)