Finalitza la primera edició del Cicle Escena i Pensament amb l’èxit de “Vocis – For eyes to hear”

• Vocis, escrita i dirigida per Carla Piris, es va representar a l’Ateneu els dies 24 i 25 de novembre amb la sala plena a vessar.
  • Era la tercera de les obres escollides per conformar el primer cicle de l’Espai Escena i Pensament de l’Ateneu Centre Cultural de la Fundació Iluro, que ha englobat tres espectacles de joves artistes mataronins: Alexa, Cossos iVocis.
  • Amb aquest cicle d’arts escèniques la Fundació Iluro de Mataró busca posar en valor les produccions escèniques locals, apostant pel talent jove i innovador.
  • Els dos primers espectacles del cicle, Alexa (Marc Abril) i Cossos (Maria Lamata), es van estrenar els passats setembre i octubre respectivament, amb un èxit rotund, ja que les entrades es van exhaurir en totes les funcions, fins i tot havent-ne augmentat l’aforament previst inicialment.

El passat divendres, 24 de novembre al vespre l’Ateneu Centre Cultural es va omplir de gom a gom de persones disposades a viure tota una experiència immersiva. S’hi estrenava Vocis – For eyes to hear, un espectacle de dansa i veu que endinsava el públic en un viatge poètic, visual i sonor. El dia següent, 25 de novembre, n’hi va haver una segona representació amb igual èxit d’assistència.

Escrita i dirigida per la dramaturga i coreògrafa mataronina Carla Piris i interpretada per les ballarines Roser Dresaire, Carlota Mas-Beya i Maria Garriga, es tractava de la tercera de les obres seleccionades pel cicle Escena i Pensament.

Col·laboració amb l’Aula de Música Masafrets, Vitae Kombucha i Xarxa de Productes de la Terra Maresme

Com ja va passar en les estrenes anteriors, les dues vetllades es van iniciar amb una actuació musical a càrrec de l’Aula de Música Masafrets, donant el tret de sortida a les representacions. En aquesta ocasió va ser el Jove Cor Iluro qui va dinamitzar l’inici de les dues funcions de Vocis, aprofitant l’arquitectura circular i multinivell de l’Ateneu per jugar amb la sonoritat en la seva interpretació.

En les representacions de la primera de les obres, Alexa, aquesta col·laboració amb l’Aula de Música Masafrets va anar a càrrec del jove pianista Pol Carmona Díez. En el cas de la segona, Cossos, va ser el jove Levi Marchal Mu qui va seure al piano.

A banda de les esmentades actuacions musicals prèvies als espectacles, al llarg de tot el cicle s’ha comptat amb la col·laboració de Vitae Kombucha, una petita empresa productora de begudes situada a Pineda de Mar. Així, cada entrada incloïa una d’aquestes refrescants i saludables begudes, beneficioses per al sistema immunitari i digestiu i que resulten, per tant, una bona alternativa als ensucrats refrescos.

Per fer possible aquest cicle d’arts escèniques també s’ha comptat amb la col·laboració de la Xarxa Productes de la Terra Maresme, el Consell Comarcal del Maresme i el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme.

La primera edició del cicle d’arts escèniques Escena i Pensament, tot un èxit

Amb Vocis s’ha conclòs la primera edició del cicle Escena i Pensament, que va tenir el seu tret de sortida al setembre amb l’estrena de l’espectacle de microteatre Alexa. Aquest cicle, creat per la Fundació Iluro de Mataró, neix d’una convocatòria oberta a tots els artistes, agents culturals, escoles de teatre, música i altres disciplines de les arts escèniques de la ciutat.

La convocatòria oberta buscava donar suport a la creativitat i la innovació cultural d’artistes emergents de Mataró i del Maresme tot programant un cicle d’espectacles que concentressin diferents disciplines de les arts escèniques, la dansa i la música.

Amb aquesta proposta, la Fundació Iluro es reafirma en l’objectiu de treballar per una oferta cultural de qualitat, accessible i de proximitat a la ciutat, així com en el d’impulsar les arts locals i comarcals, tot afavorint la visibilitat i l’impacte de talent jove i esdevenint-ne un punt de recolzament.

Han estat tres els espectacles escollits per conformar aquest cicle: Alexa, de Marc AbrilCossos, de Maria Lamata, i Vocis, de Carla Piris.

• En el primer, Alexa, vam conèixer la parella formada per l’Enric i la Cris en una obra còmica que es fixava en un tema tan humà com ho són les relacions de parella mirant-se’l a través del prisma de la intel·ligència artificial. Aquesta parella atravessava una crisi, però l’Enric no entenia què era el que fallava i va decidir cercar les respostes als seus problemes en la intel·ligència artificial, una opció arriscada.

• Al segon, Cossos, vam riure, vam cantar, ens vam emocionar i ens vam indignar a partir de 12 cançons originals tocades en directe i combinades amb una interessant posada en escena. En un exercici on sentit de l’humor i vulnerabilitat s’equilibraven perfectament, Cossos es fixava en els cànons estètics, la salut mental i temes encara força tabú, com ho és el del plaer femení. Una aposta de visibilització i pedagogia brillant que ja ha valgut a Maria Lamata i el seu equip diverses contractacions, assolint-se així el principal objectiu del cicle Escena i Pensament, que és el de visibilitzar i promocionar el talent jove de la comarca.

• En l’últim, Vocis, hem pogut gaudir del viatge de la veu dins i fora dels confins del cos. Vibrant i ressonant en les cavitats sota les costelles i en les parets d’una cova. A través del moviment, cos i veu recorren l’espai per diferents camins, a diferents velocitats, descobrint tots els racons que habiten.

L’èxit d’aquest primer cicle Escena i Pensament fa preveure’n una segona edició de cara a 2024, així que si ets un jove artista maresmenc, ves preparant la teva candidatura i estigues atent als canals de comunicació de la Fundació Iluro per no perdre’t la publicació de les noves bases de participació!