Novetats a la 60ª edició del Premi Iluro per aconseguir més originals | Mataró Audiovisual

Premi Iluro

20 de juny de 2018

El Premi Iluro s’obre a tot el territori i s’amplia a les humanitats i les ciències socials. Coincidint amb la 60ena edició del guardó, dotat amb 4.500 euros i la publicació de l’obra, s’introdueixen aquestes novetats. Fins al moment, un dels requisits a l’hora de presentar els treballs era que tractessin temes centrats en Mataró o la comarca del Maresme. Tal com han explicat des de la Fundació Iluro a l’entrevista al Mataró al Dia aposten per obrir aquest àmbit territorial a llocs en què la ciutat o la comarca tinguin una presència destacada o un interès especial. La voluntat d’aquests canvis en les bases pretenen aconseguir recollir més originals i evitar que el premi torni a quedar desert, com en les darreres dues edicions.

Aquest any el Premi Iluro arriba al seu 60è aniversari. Una xifra rodona en la que el jurat i el Patronat de la Fundació Iluro pretenen garantir la continuïtat d’aquest guardó que té un gran prestigi i treballar per mantenir-ne la seva fortalesa. Un premi que recull l’evolució de la recerca històrica i que il·lustra moments i casos del passat o del context de Mataró i la comarca del Maresme.

Recordem que tots els treballs que optin al premi han de ser originals i inèdits, i no poden estar guardonats per cap altre certamen. Les obres es poden presentar fins al 17 de setembre del 2018 a la seu de la Fundació, i les bases completes es poden consultar a la web del premi: premiluro.cat. Amb un jurat presidit per l’historiador Josep Maria Fradera, el certamen manté el rigor que l’ha caracteritzat durant el seus 60 anys d’història.

Vídeo entrevista Mataró Audiovisual

Notícia original a Mataró Audiovisual