Sis treballs opten a la 63a edició del Premi Iluro

Premi Iluro 2021

21 de setembre de 2021

La 63a edició del Premi Iluro, convocada per la Fundació Iluro, que des de l’any 2020 ha augmentat la seva dotació a 6.000 euros a més a més de la publicació de l’obra, ha rebut en termini sis treballs que optaran al Premi Iluro 2021.

Igual que en els darrers anys, a més a més de les recerques estrictament històriques, podien concórrer al certamen tots els treballs relacionats amb les humanitats i les ciències socials, on Mataró o el Maresme hi tinguessin una presència destacada o un interès especial.

Els títols dels treballs presentats, per ordre de recepció, són:

1) El primer franquisme a Mataró 1939-1950
2) La ràdio a Mataró (1922 – 1978)
3) Expedient Nonell
4) Les campanes del feudal. Història del castell de Mataró i de les nissagues dels seus senyors
5) El rol de la classe obrera en el carnaval a Mataró a la segona meitat del segle XIX
6) Salut i solidaritat. Brigadistes i refugiats a Mataró

L’acte de proclamació del veredicte de la 63a convocatòria serà acollit a l’Ateneu de la Fundació Iluro (La Riera 92 de Mataró), el dimarts, 16 de novembre, a les 19.30 h, on se seguiran les mesures de seguretat indicades en el moment per les autoritats competents.

Durant l’acte es presentarà l’obra guardonada a la darrera edició, publicada en el marc de la Col·lecció Premi Iluro, amb el títol Dionís Baixeras 1862-1943, Un pintor entre el Maresme i els Pirineus, d’Esther Alsina Galofré (Accèssit Premi Iluro 2020).

El treball es dedica a la vida i obra del pintor barceloní amb recorregut internacional i conegut, sobretot, com a autor de la cúpula del Saló de Sant Jordi del Palau de la Generalitat de Catalunya i el paranimf de la Universitat de Barcelona, a més d’un notable conjunt de paisatges, marines i escenes de pescadors vinculats a la costa, i a l’interior, del Maresme (Montgat, Teià, Premià, Mataró, Arenys, Sant Pol, La Cisa…).

El jurat d’aquesta edició està presidit pel Dr. Joaquim Nadal i Farreras (Universitat de Girona), i compost pel Dr. Jaume Dantí i Riu (Universitat de Barcelona); la Dra. Blanca Garí de Aguilera, catedràtica d’història medieval de la Universitat de Barcelona, que s’incorpora enguany; el Dr. Oriol Olesti Vila (Universitat Autònoma de Barcelona); el Sr. Alexis Serrano Méndez (Arxiu Comarcal del Maresme); i la Dra. Roser Salicrú i Lluch (Consell Superior d’Investigacions Científiques i en representació de la Fundació Iluro), que actua com a secretària.

Premsa:

Mataró Audiovisual (22/09/2021)