CIUTAT JARDÍ: PASSAT, PRESENT I FUTUR

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Mostra a partir de fotografies, plànols, objectes i diversos elements gràfics, on es pretén visualitzar i contextualitzar la vida canviant en aquest nucli d’habitatges de la ciutat de Mataró.

50 ANYS CROS CIUTAT DE MATARÓ

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

L'any 1970 un grup de socis de l'aleshores Grup Gimnàstic Lluïsos va decidir organitzar un cros a Mataró, en una època en què n'hi havia molt pocs a Catalunya. De fet, el cros Ciutat de Mataró és en l'actualitat el tercer més antic de Catalunya.

MAUTHAUSSEN. L’UNIVERS DE L’HORROR

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Aquesta exposició té la finalitat de mostrar l’horror més gran concebut al segle XX: els camps de concentració nazis, per tal que el seu coneixement provoqui la reflexió necessària, no tant sols per assumir el passat amb responsabilitat, sinó també per oposar-se activament a qualsevol repetició en el present o en el futur.

LECTURA DE TEXTOS SOBRE LA POSTGUERRA

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

De la mà de lectures de textos escrits per diversos autors, al voltant de l’etapa de la postguerra, volem reviure moments, vivències, i emocions; tot llegint amb la col·laboració de voluntaris, textos seleccionats per la filòloga Roser Trilla.

NOMBR3S DE BONA FAMÍLIA: LA SEVA UTILITAT EN LA VIDA QUOTIDIANA

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Una exposició que analitza el procés d’invenció dels nombres, les seves diferents tipologies i la seva importància en la nostra vida diària. Els naturals compten, els enters situen, els racionals mesuren, els reals calculen, els complexos resolen…

NUTRICIÓ I SALUT AL CORREDOR DE FONS. QUINS LÍMITS?

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

En els darrers temps es parla cada cop més de temes de nutrició i alimentació i de la seva importància cada cop més reconeguda per aconsseguir uns millors paràmetres de salut de la població en general.

OYNOS, DUWO, TREYES… UNA PETITA HISTÒRIA DELS NOMBRES

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Comptem, escrivim i operem amb els nombres de forma tan quotidiana que no som conscients de l'ardu treball que ha comportat a la humanitat arribar a elaborar una "tecnologia numèrica" tan eficient com la que utilitzem en l'actualitat.

VÍCTOR FONT PRESENTA SÍ AL FUTUR AMB ANTONI BASSAS A MATARÓ

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Sí al futur, el projecte liderat per Víctor Font que té l’objectiu d’oferir una proposta nova a les sòcies i socis del FC Barcelona quan es convoquin les properes eleccions a la presidència del Club, es presenta a Mataró.

UN MÓN DE DADES

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

L’estadística s’ocupa de l’obtenció, organització i anàlisi de la informació numèrica. El seu paper cada vegada és més important en el món digital en què vivim.

LA MÚSICA DELS NOMBR3S

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Espectacle musical per a centres educatius que posa en relació les matemàtiques i la música. Un quartet de corda de solistes de l'OSV, amb el suport d'un narrador, el popular actor mataroní Roger Pera, ens farà un passeig musical per l'obra de grans compositors.